Thursday, April 16, 2009

Solat

Jot Down by Mummy Dasy at 7:07 AM

Setiap kali solat
anak² mesti ikut ayah dia
coz klu ikut Mummy nnt lain citernye
semalam macam biasa Maghrib ikut ayah solat
Mummy dah solat dulu pastu wat keje
so diorang solat kat sebelah Mummy
tapi minah ni tiba² majuk
bile nmpk Mummy nak snap gambo dia terus tutup muka
ngan tudung Nenek yang di angkut dia balik umah
pastu bile ayah dah abis gi kat ayah dia ngadu
macam biasa setiap kali lepas solat
ayah mesti suh Danish baca doa yg dia belajar kat sekolah
antara yang dia akan baca doa selamat,
al-fatihah w/pon merangkak² tapi boleh ah faham,
surah An-Nas,
alhamdulillah w/pon mungkin lambat perkembangannya tapi dia boleh baca ngan betul dan mengikut susunan yang teratur w/pon sangkut².
Bukan senang nak ngajar coz dia ni pelat ckit.



pic10-1

5 yang membebel:

genny da bomb said...

takpe mummy pelan2 kayuh..lama2 pandai la tu nnti kan..hehhe..lain budak lain perkembangannye...yang penting sihat walafiat hehehhe..kang suma dah tau masa kecik2 besar2 bosan malas nk blajo..uii mintak simpanggggg!!

sayangibu said...

wahhh mummy dasy... bagusnya... congrats yer.. emm..daneen nih sebaya aina kan?

CT Delima said...

mummyD sama lah ngan ank k.ct tu Haqim..bila nak solat magrib jer mesti terkejar2 nak ikut sama k.ct.ayah dia selalu balik lewat.alhamdulillah ank2 ni harus dilatih dari kecil.baru lah senang nnt kita dialam sana..aminnn

mummy_ayu said...

wah! congrats! sejuk perut tgk anak-anak macam nie kan? Ian kengkadang ada gak ikut sembahyang, tapi stail dia la..je la baru 3 tahun. doa tido pun dapat, tok umi dia ajar tapi kalu ngantuk tak sempat pun...pelan-pelan!

Mummy Dasy said...

genny >> ish simpang

Intan >> Yap, daneen baya aina...

CT >> betul ah kak, dari kecik patut di ajar

mummy_ayu >> Daneen amik wuduk dah reti, doa tido ayat last jek "WA AMUTH" yg dia tau..

 

Ω Bebelan DaSy Ω Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea