Tuesday, April 21, 2009

Selongkar

Jot Down by Mummy Dasy at 9:41 PM
Okeh ni me nak citer ape kes yang my boss datang aritu
and kiranye sebagai luahan rasa ah gtu
as for me xde wat salah ape nak takutkan
me tak makan duit orang, just do my job
tapi hal ni masih ada lagi orang yang busuk ati
and ADA AKU KISAH
my boss selongkar semua pasal transport,shift,petrol etc.
nak citer satu persatu kang penat tangan den nak type
okey let me ask ur opinion
korang leh ke keje 1 dept.
depan korang bukan main lagi macam xde pape hal siap backing klu kena marah
tapi kat belakang macam2 kita dikata
ni yang me tak suke and ni macam
TALAM 2,3 MUKA
coz depan orang ni lain, kang ngan orang ni lain lak citernye
wah ku dah makin panas
dan me keje under my Manager branch in JB
bukan ngan manager yg kat HQ tu
so me kena backing ape2 jek yang terjadi kat sini
bukannye pecahkan tembelang diorang
that's my opinion, tapi x tau ah ngan yang lain
nak membodek punye pasal sanggup citer macam2 dengan harapan dapat naik gaji
and me takde simpan ape yang boss bagitau
semua bgtau my Exec. coz me keje bawah dia
and dia yang dapatkan me keje
so harus bersyukur and JANGAN JADI KACANG LUPAKAN KULIT
macam setengah2 orang yang tak tau diuntung tu...
bila dah mewah ckit lupa daratan
sedar diri tu ckit, pastu dok jaja melata
keburukan orang lain macam diri tu bagus sangat
skang ni nak keje pun macam dah x ikhlas bak kata SITI
ku dah kena sekali sampai bile2 xkan percaya lagi
paling tak suke orang yang macam tu
coz rezeki yang ku dapat tu untuk dijadikan pemakan & darah daging
harus ah dari jalan yang halal
dan aku ni tak ah bodoh sangat tak reti beza baik & buruk
macam korg dok ngata makan gaji budak dah benti
harus pk sebelum ni gaji² tu pakai cheque camne nak cash
la ni plak gaji direct thru bank lg pun aku ni gaji mati camne nak amik duit tu
dah ah tu gaji aku sama ngan yg lain yg x bekerja sabtu,ahad & P/H
that's why bile keje ari berkenaan harus aku amik cuti ganti so adil
lantak ah orang dok ngata asyik muka aku jek cuti
AKU TAK KISAH napa taknak lak ngata asik aku jek keje ari cuti
sebab dalam kepala o*** tu asik nak cari salah & silap orang
mungkin diorang fikir mana aku dapat duit
ni bukan nak membanggakan diri aku & Mr.Hubby okeh
sebabnye pernah ada yang ngata aku camni dulu
terus terang cakap keta aku beli hasil duit titik peluh sendiri
pastu Danish setahun tukar keta yang ada skang pun duit savings
simpanan bulanan, bikin dapur rm16k pun duit simpanan lakibini
anak² pakai jenama Nike,Adidas,O-reef,Poney etc. tu duit laki aku nyer bisnes
anak² sekolah awal coz dari start preggy aku dah wat simpanan pastu bile bersalin
family yang datang bg duit tu yang kitorang simpan
and Mr.Hubby anak bongsu so Danish untung coz barang² semua
bbcot,carseat,toys mahal semua BIL bagi coz dia pangkat DATO'
pastu Mr.Hubby ada wat bisnes dalam electrical
separuh dari pendapatan setiap kali wat keje bahagi 2 ngan share partner dia
so duit tu kitorg wat belanja seharian bukan hanya bergantung makan gaji
bak kata my EXEC. rezeki kalau tak dcari mana nak senang cam sekarang
tu diorang tak nampak laki aku siang malam keje
yang depa tau aku dok citer laki aku gaji beso, aku tak citer klu depa tak tanya
selama ini pun bukan tak tau pangai depa tu camne
macam ah korang tu halal sangat sumbernye main 4D halal ke tu
tapi me masih lagi bermurah hati anggap cam xde pape
coz kalau kita sama gak EGO kita pun serupa ngan depa
yang suka cari salah orang jek taunye diri sendiri cam bagus sgt
ish bosan tau kadang² terfikir gak nak jadi SAHM ni
tapi tu ah nak minta duit laki ni susah ckit
w/pon tiap² bulan ada kasi
WWWWWAAAAAARRRRRRRRGGGGGGHHHHHHH
TENSION!!!


pic10-1

2 yang membebel:

mummy_ayu said...

sabau la mummy dasy..hanya tuhan yang tahu kebenarannye...nak buat lagu mana!

siti noriza saleh said...

kenapa siti tertinggal post ini erk?>...saborlah je lah mummy....lumrah kehidupan...org yg ada PHD tinggi ni, mmg susah nak tgok orq senang....he he he

 

Ω Bebelan DaSy Ω Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea