Wednesday, May 27, 2009

Erti Sayang

Jot Down by Mummy Dasy at 12:10 AM
Masa ngah dok melayan anak²
tiba² PakUsu datang nyibuk, ngacau budak 2 tu
gaknye dah tahap bergaduh & dah kalah
Danish bersuara sumbang ngan nada cari gaduh
"Ayah PakUsu tak sayang PakUsu, ayah orang syg org"
PakUsu yang malas nak panjangkan citer diam jek
anak bujang tu bersore lagi
"Ayah PakUsu tak sayang PakUsu sebab tu dia tak marah PakUsu, ayah org syg orgb sbb tu dia sll marah org"
Mummy & nenek gelak jek, pastu kata nenek
"Patut ah semalam ngah gaduh ngan ibu dia cakap org x syg nenek org sayg PakUda jek"
siap peluk² PakUda lagi
hahaha coz selalu PakUda yang selalu marah dia kalau kat umah nenek
gaknye dia selalu dengar ayat
"MARAH TU TANDANYA SAYANG"
bagus anak Mummy ni tapi mmg betul ayat tu
cume awak tu selalu kena marah
coz suke cari pasal & ayah marah sbb nak bagi nasihat
tanda sayang supaya jangan ulang benda yang sama
tapi mmg kelako
Abang, Abang
sebab tu gaknye dia selalu wat benda yang bukan²
coz nak kena marah jadi orang makin sayang kat dia
macam tu gaknye pemikiran dia


pic10-1

6 yang membebel:

Zuhaini said...

uiks.. kalau nak kena marah selalu, x larat la! haha.. :)

Azure said...

ehehehe...jauh berfikir si abang nih

ain said...

tu lah bdk2...absorb terus apa yg kita buat dan kita ckp!

::Umi Sufira:: said...

bijaknya abang;)

Mummy Dasy said...

Zuhaini -> danish mmg tiap2 ari kena marah...

Mummy Dasy said...

Azure -> haha dia mmg jauh fikir

ain -> betul

Umi Sufira -> hahaha tang tu mmg bijak

 

Ω Bebelan DaSy Ω Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea