Wednesday, March 18, 2009

Jemputan

Jot Down by Mummy Dasy at 10:34 AM
Actually entry ni dah diperap dari ari ahad
coz xleh di publish okeh xtau ape sebab



Ahad tu banyak sungguh jemputan kahwin
yang perlu dihadiri
jemputan pertama dekat² umah jek
plan nak gi kul 12pm terus keluar ke tempat lain
sekali hari dah mendung
Daneen lak tido
so tinggal dia ngan Pakusu sat
kitorang (Ayah,Mummy & Danish) gi yang kat umah dulu
pastu balik dalam ujan dah renyai
Danish membebel coz rambut terpacak dah runtuh kena ujan ngan angin motor ayah bawa laju coz dah ujan
amik Daneen terus gi jemputan yang lain²
pastu yang terakhir sekali
kat Kota Masai,Pasir Gudang
waduh ujan lebat yang amat
kitorg singgah Petronas g toilet
Daneen cbuk merengek
"Nak keropok keyopok"
on d way dah renyai
Daneen "Sian nekyang adik basah ujan ni"
coz Nekyang dia masak kat situ
umah Nekyang Angah adik Nekyang
wah dik tadi Mummy berujan belikan keropok
taklak ko cakap sian Mummy
makin melalak suh beli adalah dalam ujan tu
pastu bile dah sampai melekat jek ngan Nekyang dia
merutai sekali Nekyang ngan Mummy
coz bawa cicit dia dalam hujan
habis xkan nak tinggal lak budak kecik tu
klu dekat xpe ni jauh xde org jaga nnt.
Lama gak kat sana
ayah x makan coz Danish ngamuk br bangun tido
pastu minta tapau "Kambing Beryani" jek
mmg fav. ayah pun...
pastu kitorang balik...




Till next episode...


3 yang membebel:

Opie said...

cuti2 nih mmg penuh ngan jemputan kawen kan..

Siti @ nurie said...

betul2...siti ngn hubby gak tetiba je giler nak makan nasi minyak...smggup gi jmptan kat batu pahat semata2 nak makan nasi minyak..he he he

Mummy Dasy said...

Opie --> Yap betul cuti sekolah ni byk jemputan.

Siti --> wah tu betul2 kemaruk...bukan senang nak dapat makan nasi minyak ni klu nak wat sendiri kem salam ah...

 

Ω Bebelan DaSy Ω Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea