Sunday, March 15, 2009

Merajuk

Jot Down by Mummy Dasy at 10:45 AM
Semalam minah ni merajuk ngan Mummy
citernye balik dari umah Maktok
Ayah naik van Mummy naik keta
pastu ayah gi anta kawan dia balik
Mummy balik umah terus
sampai kat umah tengok² ayah xde
"Ayah mana"
"G anta uncle Atol balik"
"Adik nak ikut"
"Lah tadikan ayah tanya, adik kata nak ikut Mummy tak cakap nak naik ngan ayah"
terus duduk kat tepi tembok berteleku gitu
wah dik sejak menjak demam ni makin menjadi² pangai ko yek...
Mummy pujuk² tak jalan
last² biarkan jek kat situ tak kuasa nak melayan
pastu Tok'ayah lalu naik motor balik dari kedai
selalu Tok'ayah pujuk terus ok
semalam tak jalan ajak naik motor pun xnak
siap dijeling dia Tok'ayah
wah ni dah tahap puncak nyer majuk k
Tok'ayah kata biar sejuk dulu nnt ok ah tu
Mummy cakap berapa lama dah 1/2 jam dah tu
last² ayah balik baru ok
sejak bile ah jadi anak ayah gaknye
nyampah hoccay
maleh Mummy nak melayan duk sama² kat tembok tu





Till next episode...

8 yang membebel:

Azure said...

hehehe..klaka la daneen ni..duk tepi tembok lagi..tu bantal busyuk ke tuh?

.:Hernee Nazir:. said...

daneen ikut mummy neh..kuat majuk..hehehe

Mummy Dasy said...

Azure --> tu bukan bantal busuk dia marah klu cakap camtu namanya "BB"

Mummy Dasy said...

Hernee --> Bukan ikut Mummy ikut ayah coz dia sama² bongsu pangai pun lebey kurang gak hahah

.:Hernee Nazir:. said...

Daneen BONGSU??? tak mungkin..hehehe

Mummy Dasy said...

setakat ni dia ah bongsu thn2 akan dtg tu lain citer k ish ko ni bikin aku malu jek

Siti @ nurie said...

hu hu..anak pompuanlah kaktakan....majuk dia lain mcm....kalau kena part siti, lantak kolah mia...nak tunggu ayah gak, tunggu lah..baik siti wat keje lain...kene sibuk2 pujuk dia, dia marahnyer kita balik...tak kuasa,...he he he

Mummy Dasy said...

Siti --> Betul ah kite pujuk baik² dia marah ha duk ah kat ctu jd tugu negara

 

Ω Bebelan DaSy Ω Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea