Monday, March 30, 2009

Salah siapa???

Jot Down by Mummy Dasy at 9:07 AM
Sekarang ni Daneen makin menjadi² mulutnye menjawab
asal suh ape jek jawapannya mesti
"KEJAP"
wah bikin hangin 1 badan jek okeh
mule² Mummy bising gak
dari mana plak minah ni dapat perkataan tu
actually dah dekat sebulan dia guna perkataan tu
tapi pagi tadi baru perasan & tau mana dia dapat perkataan itu....
"Mummy, adik nak susu" nada paksaan & nyaring
Mummy ngah iron baju sekolah Danish
"Jap" pastu dia jerit lagi
"Mummy, nak susu"
"Kejap"
sekali lagi dia menjerit
"Sekejap adik Mummy ngah ada keje ni"
ngah iron baju tu baru Mummy terfikir
Gaknye dari Mummy dia ah dapat perkataan "KEJAP" ni kot
alamak dah silap ajaran ah plak aduh
macamne budak ni nak lurus
Mummy tak pasan ajaran bengkang bengkok
Lg 1 minah ni klu bercakap mesti pitching tinggi
volume takleh slow langsung
ni pun sbb Mummy suka marah jerit² kot
hhhhhhhuuuuuuuurrrrrrrrrmmmmmm
ni "kot" ke "kenyataan"
Lu fikir ah sendiri hehehe
nampak gaya skang ni kena pk 2,3 kali sebelum bertindak





Till next episode...

10 yang membebel:

Qaseh said...

heheh...same mcm kak long...dulu, suka cakap kejap...sekrang, kat ujung ayat akan terselit perkataan..OH..hehehe..

Mummy Dasy said...

Qaseh --> hehe sama ah budak2 ni gaknye..

♥Hernee Nazir♥ said...

sah..confirm ikut mummy nye..hehehehe

::Umi Sufira:: said...

kekeke...ikut mummy la tu....:P

Jade said...

ye le.. ape yg kita buat suma di ikut.. hr tu aku tendang pintu almari yg kiok.. tiba2 anak aku dtg n tendang same [konon nk tlg mak die].. aduhai.. kompen kena jaga2 lepas nih..

Siti @ nurie said...

samalh mummy...si mia ni lagilah, kocit2 dah ikut apa siti ckp...kalau dia panggil siti, mesti siti ckp , ape?.....la ni, bila kita panggil dia, dia mesti nyahut, pe?....hampeh je erk....mmg nak kene pkr byk kali kalau nak ckp atau nak buat sesautu dpn dia...bahaya...

Mummy Dasy said...

Pn. Hernee & Mimi -> Ye ke (still x ngaku) ikut Mummy..scr kebetulan jek

Mummy Dasy said...

Jade -> wah, pandai Airin tlg maknye

Siti -> Betul, Daneen pun kdg2 nyahut cam tu "Ape"

Redbloodsnow said...

abeh laaa...pasni kene hati² ckit berckp kan mummy. psstt...like mother like daughter maaa..hehe

daneen comey okeh!!! geramsss tgk :D

Mummy Dasy said...

Zie >> Betul mmg kena hati2 sblm ni words yg kuar dr mulut dia lagi dahsyat dr skang

 

Ω Bebelan DaSy Ω Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea