Monday, June 22, 2009

Daneen new words

Jot Down by Mummy Dasy at 11:38 PM
Dah lama tak berciter pasal Daneen
la ni banyak sangat perkataan yang dia sebut
antaranya :-

1) ANAK²
kalau nak gi jalan ke mana2 esp. umah NekYang pasti dia yang akan bersiap dulu tergopoh-gapah gitu. Bile dia dah siap dia pasti akan cakap "Cepat anak2 lambat tinggal"...
wah macam ah dia yang drive okeh...
Kesimpulannya : Ikut Mummy gak... dulu Mummy selalu cakap camtu, ckit2 "ANAK2" di awal percakapan

2) BOSAN
Time suh kemas mainan @ menonton tv
"Kakak, kemas mainan tu"
"Bosan, asik kakak je yang kena"
wah!!!!! klu time tengok tv lak dia nak tengok cartoon, Mummy lak tgk citer Hindustan
"Bosan ah Mummy asik citer ni"
huhuhu sejak bile plak ko ni pandai berbosan bagai tgk cartoon dari pagi jejak ke malam tak lak bosan
Kesimpulan : Mummy gak, bile diorang gaduh dulu Mummy selalu cakap "Aduh korang ni asik gaduh jek, bosan ah Mummy camni"

3) BATUK
Kalau dia rasa makanan tu sedap pasti akan kuar ayat ni, contoh cam tadi ngah makan anggur Mr.Hubby amik dalam 5biji, terus dia bersuara
"Ayah, jangan amik banyak2 ah nanti batuk, uhuk uhuk (sambil tutup mulut buat2 batuk palsu)"
miahaha kedekut yang amat klu time dia pandai lak marah orang cakap camtu
Kesimpulan : Ni tak tau mana dia dapat... wallahu'alam dia belajo dari sape???

4) KAK NAM
Gelaran ni Mr.Hubby yang beri coz dia kalau time Danish kena marah dia pasti akan marah sama seperti tadi
"Danish cuba ah jangan berbual tengah makan"
"Cuba jangan bual macam kakak ni kan ayah, makan jek"
Mr.Hubby ya kan tidak, tidak kan pun tidak
pastu kena marah lagi
"Danish ni membazir jek makan cuba habiskan"
"Kakak makan habis ayah, sape tak habis tak bijakkan ayah"
adeh ko ni selalu cari pasal tul ah kakak bile dah kalah melalak
Kesimpulan : Ni pun xtau gen sapa dia ikut Mr.Hubby kot miahaha


sign_edited-1

16 yang membebel:

rynas said...

hhehehhe itu tandanya daneen sedang menuju dewasa tu hehheh. sikit hari lagi bahasa dia cam mummy ler hehhehe

Redbloodsnow said...

adehh...dh pandey ngikut ckp kte ek daneen kan kak. haa kak, ati² bile curse²...kang mahunyer daneen ikut gak...sakit jantong akak n abg dgr...hahaha

:P hiksss

Siti @ nurie said...

mmglah mummy...bebudak skrg otaknyer cepat pick up...skrg ni pun, mia sibuk ajuk ckp siti....kalau kita ckp"jgnlah mia...nanti mesti dia ckp..."angn ah ya"....geram gak kkdg..

Mama Qaseh said...

So sweet..dh mkin bijak yea Daneen hehe..

niza said...

sama jek cam aqil n damia...nak2 damia tuh..nak cari gaduh tu aje jek ayat yg kuar....ehhehe...

Dida Rahman said...

bila dia dah pandai ckp ni, ko dah tak leh nak melatah yg bkn2...

ain adreanna said...

hehe..nakal gak daneen ney..best gak kalo budak da reti cakap neh..budak2 zaman skang mcm2 peel nyer..pandai plak tue..

Mummy Dasy said...

rynas >> tul tu kak

Mummy Dasy said...

Zie > ni pun dah sakit jatung, ada 1 ari tu akak bual dlm phone kuar perkataan "BODOH", dia leh cakap gak pastu smpi la ni masih cakap lagi adeh skit jiwa

Mummy Dasy said...

Siti >> Tu nelum telus dia ckp klu dah mcm DANEEN asik gaduh jek tiap2 ari

Mummy Dasy said...

Mama Qaseh >> terlebih kdg2 bijaknye

Mummy Dasy said...

niza >> hihihi mmg sama pastu bile dah kalah 1 kampung dia meraung

Mummy Dasy said...

Dida Rahman >> Betul ah Shidah aku nak bercakap pun kena tapis skang ni

Mummy Dasy said...

ain adreanna >> bayk kerenahnye

.: Leen-Awie :. said...

woo pandai tiru mummy cakap yer... sikit lagi leh lawan cakap ngan mummy lak.. mesti syok borak2..

kak ina kl said...

salam mummy dasy..bila anak dah bercakap .. penat pulak nak melayan...

jangan cakap yang yang tak elok..anak macam ni bila msk tadika habis dia cerita hal luar dalam mak dan ayah dia..

 

Ω Bebelan DaSy Ω Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea