Monday, July 6, 2009

Cerita 01/07/09

Jot Down by Mummy Dasy at 12:08 PM
Pada hari pendaftaran
ramai gak tapi bak kata Mr.Hubby
"Ramai yang anta dari yang mendaftar"
majority ramai dari JB & KL klu tgk dr flat keta
pendaftaran kul 8am
nenek yang tunggu makcik
kitorang meronda bandar Jerantut

xde ape² pun kat situ
nak cari ikan pekasam kata my SIL xde
klu nak cari kat Temerloh masa dlm perjalanan nak balik
so x membeli ape²
cuma kain sepasang for me
harus mana² klu g mesti beli w/pon harga sama jek kat JB
sampai Mr.Hubby dok perli
selesai pendaftaran kul 12pm
terus gi tgk anak my SIL kat asrama
SEK. MEN. KEB. PULAU TAWA
jauhnye lalu kat kawasan perkampungan
kesian nasib byk xtvt kat sekolah tu
sebelum balik gi semula FELDA SUNGAI TEKAM GETAH
coz kena bawa balik durian
mmg sedap duriannye 1 ulas terasa ke tekak


gerak balik kul 4pm
masa on d way balik
jumpa paso malam
Daneen dok jakun tengok ikan² dalam basin ni hidup
dia xnak berganjak dari situ
while Mr.Hubby memborong buah salak 10kg
nenek memborong cendawan busut
meanwhile me memborong ikan pekasam
tapi napa ikan pekasamnya letak kunyit & asam keping
cam pelik jek

gambo² atas ni lak
ngah bergaduh nak bergambo
mule² Danish menang pastu ketawa²
sekali Daneen naik naik angin di cekau muka abang dia
ha time tu meraung melong macam ape
coz dah kesakitan
sian asik kalah jek kena pukul ngan Daneen
sampai umah kul 11pm terus tido
zzzzzzzzzzzzzzzzzz

sign_edited-1

10 yang membebel:

mummy_ayu said...

daneen nie kuat cekau orang yer...sian abang dia...macam my anak buah Mia, panggil princess tiger coz garang gak..Ian pun kenkadang kalah.

Siti @ nurie said...

garang giler anak dara mummy ni...he he he..mesti kenan mak dia ni...muahaaaa

Mama Qaseh said...

Hehe ciannya laa abg tue kna cekau

Aziza_Hairol said...

ha..ha..akak tengok tu gigi Danish same lah cam ank kite..ha.ha

♥Hernee Nazir♥ said...

sian kak cik..dh jd org phg dh ek..nangis x die?

Mummy Dasy said...

mummy_ayu : betul muka abang dia dah calarbalar tiap2 ari kena

Mummy Dasy said...

Siti : uish xsyg mulut he bukan kenan mak ni kenan pak dia...

Mummy Dasy said...

Mama Qaseh : betul tu

Mummy Dasy said...

Aziza_Hairol : hikhikhik ye ke..boy mmg camtu kot

Mummy Dasy said...

Hernee_Nazir : X nangis pun... bagus ada hikmahnye coz aku gak yg untung dapat selalu ke sana miahaha

 

Ω Bebelan DaSy Ω Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea