Thursday, October 22, 2009

Jalan² cari makan

Jot Down by Mummy Dasy at 4:12 PM
Kejadian Ahad, 18/10/09

Bangun tido seawal 6am
terus on lappy dlu coz nak tinggal sehari suntukkan
harus ah kemas ape yg patut hehehe

Arini kitorang nak ke Malaka plak
gi open house pastu meround Bandar Melaka
dah lama rasanya x gi Melaka as for Daneen this is her 1st time went to Melaka

Gerak dari umah kul 7am
PakNgah harus ah jadi driverkan
Nenek naik pajero ngan TokYang
dalam keta PakNgah cbuk tanya
"Singgah mana2 x, lapo ni x sapan"
so singgah R&R Machap makan2
Danish sapan roti canai, Daneen mule2 nak meehoon goreng pastu tgk abg dia makan roti dia pun nak roti gak
terpaksa ah Mummy yang habiskan meehoon goreng
PakNgah makan mee rebus
Ucu kebab & roti canai Danish & Daneen tak habis
TokYang, NekYang, NekCom, TokCik, Nenek hanya minum sahaja
sampai Melaka kul 10am makan2 kul 12pm
kitorang gerak ke Melaka, yg naik Pajero x ikut serta


kitorang cuma naik Menara taming Sari jek
huwaaa Mummy masa naik mule2 tu okey
bile dah sampai atas dah rasa lain macam
masa naik tu ingatkan Daneen takut ghupenye idak ah
sebab dah besa gaknye

Ni supir kitorang hahahaha
dia dok membebel coz kitorang sedap terlentuk sana sini tido, dia drive sensorang
sekarang ni dia dah rajin balik kg.
klu dulu lupe jalan balik umah, 2 bulan sekali belum tentu nak balik
sekarang tiap2 minggu balik, bile ada ape2 mengenai keluarga pun dia balik
hikmahnye kasih x kesampaian kot..... miahahaha
x baik sungguh aku ni


Anak dara ni dah tak takut
dulu masa naik EOM kat Titiwangsa melalak smpi xkuar suara takut pny pasal
ni dia siap menjerit2
"Jatuh...Jatuh...."
cam dalam DVD Movie Upin Ipin
pastu melalak2 ajak naik EOM
huwaa malas nak melayan weiii badan dah melengas2
rasa nak dok & tido jek
Yang 1st pic's Daneen tu dia wat muke camtu bile amik gambo pastu dia cbuk nak tengok
"Tengok..tengok...lawa x macam jambu"
hahaha mana plak ko belajar jambu2 ni dik.
PakNgah dia jawab
"Bukan macam jambu, macam jamban"
dia punya ngamuk macam ape

gayat seh kat atas ni, kenoning pala
dari atas nampak
EOM, cruise, Dataran Pahlawan, macam2 ah gamaknye
nak naik doubledecker tu rosak ah plak.
Pas meround2 harus ah makan lagi
yang dah lapar lemak2 dah kuar melalui peluh.

to be continued ye...............


footer

2 yang membebel:

CuTeMiUt78 said...

wah.. lama tak g melaka..

Mummy Dasy said...

Cutemiut78 :: rinna, sama ah last dtg tahun 07 baru 2tahun dah macam2 perubahan

 

Ω Bebelan DaSy Ω Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea