Saturday, October 17, 2009

Apekah??????

Jot Down by Mummy Dasy at 3:59 PM
Semalam Danish balik sekolah cerita ngan neneknya

"Nenek orang nak naik kapal terbang, gi Langkawi nenek tinggal"
"Nenek x heran, nenek dah pegi"

pastu Mummy dengar, Mummy menyampuk

"Oit mana leh dulu, kalau abang sunat baru gi, kalau x sunat x gi ah"
" Tak, ayah x cakap"

pastu bile balik umah, Mumm citer ngan Mr.hBy
kata hBy, dia dah tanya ngan Danish

"Abang, nak sunat tak?"
"Tak nak ah sakit"
"Tak, sikit jek 2 ari dah baik"
"Tak nak ah, nanti dah sunat orang kena kawin plak"

lOl
mana plak mamat ni belajar dah sunat kena kawin
Mummy dengar jek terus berdekah-dekah ketawa.

Pastu tadi lunch hour hBy balik keje
Mummy saja nak test, cakap nenek kata kesian kecil lagi xyah sunat.
Mr.hBy tanya lagi sekali

"Abang nak sunat tak?"
"X nak ah tunggu dah beso macam Ucu baru sunat. Ayah dah sunat?"
"Dah ah" Mummy lak yang tersipu2 malu dengar jawapan hBy
"Oh, Ayah dah kawin he"
"Kalau ayah x kawin xde ah abang"
"Orang masa kecik2 dulu kat dalam perut ayah he"
"Tak abang dalam perut Mummy"
"Boleh ke Mummy bawa orang"
sambil pandang Mummy yang ngah makan

pastu suh dia tido, me tanya ngan hBy
camne dia tau benda2 tu semua.
Kata hBy budak2 skang biasa ah...

Tapi sampai sekarang Mummy masih lagi confuse camne boleh dia tanya camtu??????????



footer

4 yang membebel:

::cdot the dot:: said...

baru dok tadika tu, bsok2 dah darjah 2, dia tnya plak ko, dia kuar tang mana...ko nak jwb ape??? hmmmm tunjuk jek la long dia kuar tang mana

Mummy Dasy said...

dah tunjuk dah dia kuar tang mana? coz diakan c-sect tu yang aku berani tunjuk... tp bile dia tanya Daneen plak ish xkan nak tjuk.... ayah dia jek yg bleh ku tjuk miahaha ko ni siot jek ah

Siti @ nurie said...

aduh...kalau siti, mau pening nak jwb....he he he..budk2 skrg kan..advance betul

Mama Qaseh said...

Hehe..so sweeet..dak skang ni memg genius2 belaka Yang..tkyah tya tp dorang yg da soklan tuk kita kan..

 

Ω Bebelan DaSy Ω Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea