Wednesday, January 28, 2009

Sahabat

Jot Down by Mummy Dasy at 10:01 PM
Terjumpa kata2 ni kat 1 blog tapi lupe mana 1 maaf ye copy n paste kat sini untuk renungan, coz to mummy skang ni susah nak dapat sejati lebih ramai yang bermuka2 jek kat depan bukan main baik belakang bukan main plak mengutuk and mengata ni cume my cents opinion x melibatkan mana2 pihak.... Harap maklum....cewah

"Persahabatan sejati layaknya kesehatan, nilainya baru kita sedari setelah kita kehilangannya..."

"Seorang sahabat adalah yang dapat mendengarkan lagu didalam hatimu dan akan menyanyikan kembali tatkala kau lupa akan bait-baitnya."

"Bertemanlah dengan orang yang suka membela kebenaran. Dialah hiasan dikala kita senang dan perisai diwaktu kita susah."

"Namun kita tidak akan pernah memiliki seorang teman, jika kita mengharapkan seseorang tanpa kesalahan. Kerana semua manusia itu baik kalau kita bisa melihat kebaikannya dan menyenangkan kalau kita bisa melihat keunikannya tapi semua manusia itu akan buruk dan membosankan kalau kita tidak bisa melihat keduanya."

"Tak seorang pun sempurna. Mereka yang mau belajar dari kesalahan adalah bijak. Menyedihkan melihat orang berkeras bahwa mereka benar meskipun terbukti salah."

Till next episode...

4 yang membebel:

~Umi.Sufira~ said...

Memang susah nak carik sahabat sejati kan..some time bila dah kenal lama baru nampak perangai sebenarnya kan..isk isk..kadang2 yang kenal sekadar di alam maya nih lebih ikhlas dari kenal di dunia sebenar..owh sungguh emosional che malam ni..almaklumla sudah terkena!hihi..sori mummy panjang laks...

Hernee Nazir said...

a'ah mmg btul pun..

Mummy Dasy said...
This comment has been removed by the author.
Mummy Dasy said...

MIMI---> Betul

 

Ω Bebelan DaSy Ω Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea